GG
Vergoeding
Bij een behandeling betaal je per kalenderjaar eerst je eigen risico. De behandeling wordt volledig vergoed door je zorgverzekeraar. Je hebt hiervoor een verwijzing van je huisarts of een andere verwijzer nodig.
Na aanmelding
Nadat je je via Welshop hebt aangemeld bij GGzE, neemt GGzE contact met je op om een intakegesprek met je behandelaar in te plannen. Het intakegesprek voeren jullie helemaal online, met videobellen. Als alles naar wens verloopt start daarna je behandeling.
Als jullie in het intakegesprek tot de conclusie komen dat een behandeling bij GGzE toch niet geschikt is voor jou, kun je je via Welshop aanmelden bij een andere aanbieder. Je kunt ook contact opnemen met Welshop, wij helpen je dan een geschikte behandeling te vinden. Dit heeft geen consequenties voor je plek op de wachtlijst. Let op, GGzE brengt kosten in rekening voor het intakegesprek die vergoed worden door je ziektekostenverzekeraar. Als je je eigen risico nog niet opgebruikt hebt, moet je deze kosten zelf betalen.
Wanneer kan ik starten?
- Eerste contact: GGzE neemt binnen 10 werkdagen contact met je op om een afspraak in te plannen voor het intakegesprek.
- Intakegesprek: Bij GGzE vindt je intakegesprek binnen 20 weken plaats.
- Start behandeling: Bij GGzE start je online behandeling 10 weken na je intake.
PR
Vergoeding
Met een verwijzing van je huisarts valt deze behandeling onder de basisverzekering en wordt deze volledig vergoed door je zorgverzekeraar. Bij een behandeling betaal je per kalenderjaar eerst je eigen risico. De behandeling wordt deels of volledig vergoed door je zorgverzekeraar. Dit is afhankelijk van de overeenkomst die jouw zorgverzekeraar met Progressio heeft.
Let op: Progressio heeft het omzetplafond bij Zilveren Kruis bereikt. Helaas kunnen wij je, als je daar verzekerd bent, niet behandelen.
Het is altijd verstandig eerst je zorgverzekeraar te vragen of deze vergoedt, dan kom je niet voor verrassingen te staan.
Na aanmelding
Je meldt je via Welshop aan bij Progressio. Daarna neemt Progressio contact met je op om je aanmelding door te nemen. Vervolgens maken zij een intakeafspraak met je. Mocht je na je intake besluiten niet in behandeling te gaan, worden er kosten in rekening gebracht die vergoed worden door je ziektekostenverzekeraar. Als je je eigen risico nog niet opgebruikt hebt, moet je deze kosten zelf betalen. Je kunt je via Welshop dan aanmelden bij een andere aanbieder of je kunt contact opnemen met Welshop. Wij helpen je dan een geschikte behandeling te vinden. Dit heeft geen consequenties voor je plek op de wachtlijst.
Als je wel in behandeling gaat bij Progressio, volgt na het intakegesprek het adviesgesprek waarin ze de behandelovereenkomst met je bespreken. Als je je daarin kunt vinden, start de behandeling. De intake en de behandeling vinden plaats via (beeld) bellen.
Wanneer kan ik starten?
- Eerste contact: Progressio neemt binnen 5 werkdagen contact met je op via de mail om een afspraak in te plannen voor het intakegesprek.
- Intakegesprek: Bij Progressio vindt je intakegesprek binnen 2 weken plaats.
- Start behandeling: Bij Progressio start je online behandeling binnen 3 weken na je intake.
TA
Vergoeding
Bij een behandeling betaal je per kalenderjaar eerst je eigen risico. De behandeling wordt volledig vergoed door je zorgverzekeraar. Je hebt hiervoor een verwijzing van je huisarts of een andere verwijzer nodig.
Na aanmelding
Nadat je je hebt aangemeld bij Tacton, ontvang je een bevestigingsmail. Tacton neemt vervolgens telefonisch contact met je op om het vervolg af te stemmen.
Als jullie in het intakegesprek tot de conclusie komen dat een behandeling bij Tacton toch niet geschikt is voor jou, kun je je via Welshop aanmelden bij een andere aanbieder. Je kunt ook contact opnemen met Welshop, zij helpen je dan een geschikte behandeling te vinden. Dit heeft geen consequenties voor je plek op de wachtlijst.
Wanneer kan ik starten?
- Eerste contact: Tacton neemt binnen 2 werkdagen telefonisch contact met je op om een afspraak in te plannen voor het intakegesprek.
- Intakegesprek: Bij Tacton vindt je intakegesprek binnen 1 week plaats.
- Start behandeling: Bij Tacton start je online behandeling binnen 1 week na je intake.
ST
Vergoeding
Bij een behandeling betaal je per kalenderjaar eerst je eigen risico. De behandeling wordt deels of volledig vergoed door je zorgverzekeraar, als je een verwijzing van je huisarts of andere verwijzer hebt. Dit is afhankelijk van de overeenkomst die jouw zorgverzekeraar met Solutalks heeft.
Verzekeraars waar Solutalks in 2024 een overeenkomst mee heeft afgesloten:
- A.S.R. (Ditzo, Amersfoortse)
- ONVZ (PNOzorg, VvAA, jaaah)
- Achmea (De Friesland, FBTO, Interpolis, Zilveren Kruis, ZieZo)
Momenteel heeft Solutalks een behandelstop voor klanten van VGZ.
Verzekeraar-poliscombinaties waar Solutalks in 2024 geen overeenkomst mee heeft afgesloten, maar waar het wel mogelijk is om een behandeling te starten:
Menzis – restitutie Basis Vrij.
Er is een aantal verzekeraars en/of polissen waarvoor het niet mogelijk is een behandeling te starten. Let hierbij goed op de zorgverzekeringsmaatschappij en met name het soort polis dat je hebt afgesloten. Het gaat om:
Caresq (Aevitae) / CZ (CZ, Nationale-Nederlanden, OHRA) / DSW (Stad Holland, InTwente) / ENO / IZZ-Bewust / JUST (CZ) / Menzis (HEMA, Anderzorg) / PMA-Voordelig / Zorg en Zekerheid / One Onderwriting / OOM verzekeringen / InsureToStudy.
Verzekeraar-poliscombinaties waarbij het in 2025 niet mogelijk is om een behandeling te starten bij Solutalks
Er zijn een aantal verzekeraars en/of polissen waarbij het niet mogelijk is een behandeling te starten. Let hierbij goed op de zorgverzekeringsmaatschappij en het soort polis dat je hebt afgesloten. Het gaat om:
-
Caresq (Aevitae), CZ (CZ, Nationale-Nederlanden, OHRA), DSW (Stad Holland, InTwente), ENO, IZZ-Bewust, JUST (CZ), Menzis (Anderzorg), PMA-Voordelig, Zorg en Zekerheid, One Onderwriting, OOM verzekeringen en InsureToStudy.
Omdat het niet makkelijk is om de voorwaarden van zorgverzekeraars helder te krijgen, staat Solutalks, voor het starten van de behandeling, stil bij de wijze waarop je verzekerd bent en welke financiële consequenties de behandeling voor je heeft.
Eigen risico
Aan de vergoeding van medische zorg is altijd een eigen risico verbonden. Dit eigen risico is voor iedereen gelijk (€385) tenzij jijzelf een hogere eigen risico hebt afgesproken met jouw zorgverzekeraar. Jouw eigen zorgverzekeraar stuurt je een rekening voor het eigen risico.
Eigen bijdrage bij verzekeraars waar Solutalks geen contract mee heeft in 2025
Vanaf 2025 is Solutalks genoodzaakt een deel van de eigen bijdrage in rekening te brengen aan cliënten die verzekerd zijn bij een zorgverzekeraar waar ze geen contract mee heeft. Dit komt doordat de vergoedingen die deze zorgverzekeraars uitkeren vaak lager liggen. Wanneer jouw zorgverzekeraar minder dan 85% van de factuur vergoedt, dien je het resterende bedrag zelf te betalen om op 85% van de factuur uit te komen. Om de kosten voor jou als cliënt te beperken, neemt Solutalks 15% van die mogelijke eigen bijdrage voor haar rekening. Vergoedt je verzekeraar meer, dan maak je over wat je verzekeraar heeft vergoed.
Na aanmelding
Nadat je je via Welshop hebt aangemeld bij Solutalks, neemt Solutalks binnen 2 werkdagen telefonisch contact op om een kennismakingsgesprek tussen jou en je behandelaar in te plannen. Hierna volgt er een online intakegesprek, waarbij Solutalks gebruikmaakt van videobellen. Als alles naar wens verloopt start daarna je behandeling. De behandelaar die je ontmoet in de intake blijft, als jij dat wilt, ook in de verdere behandeling jouw behandelaar.
Als jullie in het intakegesprek tot de conclusie komen dat een behandeling bij Solutalks toch niet geschikt is voor jou, kun je je via Welshop aanmelden bij een andere aanbieder. Je kunt ook contact opnemen met Welshop, wij helpen je dan een geschikte behandeling te vinden. Dit heeft geen consequenties voor je plek op de wachtlijst. Solutalks brengt voor het intakegesprek kosten in rekening die vergoed worden door je ziektekostenverzekeraar. Als je je eigen risico nog niet opgebruikt hebt, moet je deze kosten zelf betalen.
Wanneer kan ik starten?
- Eerste contact: Solutalks neemt binnen 2 werkdagen telefonisch contact met je op om een afspraak in te plannen voor het intakegesprek.
- Intakegesprek: Bij Solutalks vindt je intakegesprek binnen 2 weken plaats.
- Start behandeling: Bij Solutalks start je online behandeling binnen 8 tot 12 weken na je intake.
Wat betekent ‘korte wachttijd’?
SO
Vergoeding
Bij een behandeling betaal je per kalenderjaar eerst je eigen risico. De behandeling wordt deels of volledig vergoed door je zorgverzekeraar. Dit is afhankelijk van de overeenkomst die jouw zorgverzekeraar met Sol Psychotherapie heeft.
Voor verzekerden bij Achmea (Zilveren Kruis en FBTO) en CZ geldt een aanmeldstop en voor VGZ geldt een wachttijd van 3 maanden. Voor ASR verzekerden 2-3 maanden.
Vanaf 2025 geldt het volgende voor zorgverzekeraars waar Sol geen contract mee heeft.
Ben jij verzekerd bij een zorgverzekeraar waar Sol geen contract mee heeft? Dan brengt Sol 85% van het factuurbedrag in rekening, ervan uitgaande dat je dit deel vergoed krijgt. Als jouw verzekeraar minder dan deze 85% vergoedt, dan betaal jij het verschil als eigen bijdrage zelf.
Na aanmelding
Als je je via Welshop aanmeldt bij Sol, neemt Sol binnen twee werkdagen telefonisch contact met je op om een afspraak te maken voor een gesprek. Het intakegesprek is bij Sol een adviesgesprek van ongeveer 15 minuten. Tijdens dit gesprek via beeldbellen bespreek je je hulpvraag met een psycholoog. Mocht je na je intake besluiten niet in behandeling te gaan, worden er kosten in rekening gebracht die vergoed worden door je ziektekostenverzekeraar. Als je je eigen risico nog niet opgebruikt hebt, moet je deze kosten zelf betalen.
Als je besluit bij Sol verder te gaan, zal het secretariaat je bellen om twee verdiepende intakegesprekken te plannen. Hiermee begint je behandeling. Je ontvangt een e-mail met informatie over de NiceDay app en de afspraakbevestiging. Je downloadt de NiceDay app en wordt in de app gekoppeld aan jouw behandelaren.
Je hebt in het tweede diagnostische gesprek (ook via videobellen) contact met een regiebehandelaar. De regiebehandelaar is verantwoordelijk voor jouw behandeling en stelt een behandelplan op, waarvan je uiteraard een kopie ontvangt.
Wanneer kan ik starten?
- Eerste contact: Sol neemt binnen 2 werkdagen telefonisch contact met je op om een afspraak in te plannen voor het intakegesprek.
- Intakegesprek: Bij Sol vindt je intakegesprek binnen 6 tot 7 weken plaats.
- Start behandeling: Bij Sol start je online behandeling binnen 1 week na je intake.
Wat betekent ‘korte wachttijd’?
PS
Vergoeding
Bij deze behandeling betaal je alleen je eigen risico. De behandeling wordt volledig vergoed door je zorgverzekeraar. Je hebt hiervoor een verwijzing van je huisarts of een andere verwijzer nodig.
Na aanmelding
Als je je via Welshop aanmeldt bij PsyQ Online, nemen zij contact met je op. Jullie plannen dan samen een intakegesprek met een behandelaar. Dit gaat helemaal online, met videobellen via de Superbrains app.
Als jullie in het intakegesprek tot de conclusie komen dat een online behandeling bij PsyQ Online toch niet geschikt is voor jou, kun je je via Welshop aanmelden bij een andere aanbieder. Je kunt ook contact opnemen met Welshop, wij helpen je dan een geschikte behandeling te vinden. Dit heeft geen consequenties voor je plek op de wachtlijst.
PsyQ brengt voor het intakegesprek kosten in rekening die vergoed worden door je ziektekostenverzekeraar. Als je je eigen risico nog niet opgebruikt hebt, moet je deze kosten zelf betalen.
Wanneer kan ik starten?
- Eerste contact: PsyQ neemt binnen 2 tot 5 werkdagen contact met je op om een afspraak in te plannen voor het intakegesprek.
- Intakegesprek: Bij PsyQ vindt je intakegesprek binnen 6 weken plaats.
- Start behandeling: Bij PsyQ start je online behandeling binnen 2 weken na je intake.
MI
Vergoeding
Bij een behandeling betaal je per kalenderjaar eerst je eigen risico. De behandeling wordt volledig vergoed door je zorgverzekeraar. Je hebt hiervoor een verwijzing van je huisarts of een andere verwijzer nodig.
Belangrijk: je behandeling bij Mindler wordt bijna altijd volledig vergoed door je zorgverzekeraar, behalve als je verzekerd bent bij Zilveren Kruis. En per 2025 geldt dat ook voor verzekerden van Menzis. Als je daar verzekerd bent, betaal je zowel je eigen risico als een deel eigen bijdrage. Zilveren Kruis en Menzis vergoeden een deel van de zorg. Dit varieert tussen 55% en 100% van het te betalen bedrag. Dit is afhankelijk van je polis. Mindler zal ook een deel betalen om de kosten voor jou als cliënt te beperken. Als Zilveren Kruis en Menzis minder dan 80% vergoeden, ontvang je aanvullend een losse factuur voor jouw eigen bijdrage.
Je kunt altijd je zorgverzekeraar bellen om te vragen hoeveel zij vergoeden in jouw situatie.
Na aanmelding
Nadat je je hebt aangemeld bij Mindler, ontvang je een bevestigingsmail. In deze mail vind je informatie over de Mindler App die je kunt downloaden in de App Store of Google Play. Zodra je de app geïnstalleerd hebt, kun je zelf uit een van de beschikbare psychologen kiezen en jouw intakegesprek inplannen. Voor je intakegesprek maken we gebruik van videobellen. Als alles naar wens verloopt, start daarna je behandeling.
Als jullie in het intakegesprek tot de conclusie komen dat een behandeling bij Mindler toch niet geschikt is voor jou, kun je je via Welshop aanmelden bij een andere aanbieder. Mindler brengt geen kosten bij je in rekening. Je kunt ook contact opnemen met Welshop, wij helpen je dan een geschikte behandeling te vinden. Dit heeft geen consequenties voor je plek op de wachtlijst.
Wanneer kan ik starten?
- Intakegesprek: Je plant na het aanmelden zelf direct je intakegesprek via de app.
- Start behandeling: Na je intakegesprek plan je zelf de start van je behandeling via de app.
HS
Wanneer kan ik starten?
- Kennismaking: Zodra HSK Online van jou je verwijzing van je huisarts heeft ontvangen, neemt ze binnen 5 werkdagen telefonisch contact met je op om een afspraak te plannen voor het intakegesprek.
- Intakegesprek: Je kunt bij HSK Online binnen 4 weken terecht voor het intakegesprek.
- Start behandeling: Je kunt bij HSK Online binnen 6 weken starten met je behandeling.
Vergoeding
Bij een behandeling betaal je per kalenderjaar eerst je eigen risico. De behandeling wordt volledig vergoed door je zorgverzekeraar. Je hebt hiervoor een verwijzing van je huisarts of een andere verwijzer nodig.
LF
Vergoeding
Bij een behandeling betaal je per kalenderjaar eerst je eigen risico. De behandeling wordt volledig vergoed door je zorgverzekeraar. Je hebt hiervoor een verwijzing van je huisarts of een andere verwijzer nodig.
Belangrijk: De Leerfabriek heeft geen contract met Menzis (Anderzorg, Hema). Als je daar verzekerd bent krijg je slechts een gedeelte van de behandeling vergoed, de rest moet je dan zelf betalen. Je kunt altijd je zorgverzekeraar bellen om te vragen hoeveel zij vergoeden in jouw situatie.
Na aanmelding
Als je je via Welshop aanmeldt bij De Leerfabriek, neemt De Leerfabriek uiterlijk binnen 2 werkdagen via sms contact met je op om het vervolg af te stemmen. Wanneer De Leerfabriek de verwijsbrief ontvangen heeft, krijg je binnen 2 werkdagen een mail. Hierin stemmen jullie de dagen/tijdstippen af waarop je beschikbaar bent en ontvang je een aantal formulieren/ vragenlijsten.
Op basis daarvan bekijkt De Leerfabriek of je daar inderdaad aan het juiste adres bent. Als dat passend lijkt, volgt er binnen een week een intakegesprek. Direct daarna start je behandeling. Mocht De Leerfabriek na deze eerste screening niet de beste behandelaar voor jou blijken, dan hoor je dat zo snel mogelijk en denkt ze mee over een andere, passende oplossing. Alle gesprekken vinden via videobellen plaats. Mocht je na je intake besluiten niet in behandeling te gaan, worden er geen kosten bij je in rekening gebracht.
Wanneer kan ik starten?
- Eerste contact: De Leerfabriek neemt binnen 2 werkdagen via sms contact met je op om een afspraak in te plannen voor het intakegesprek.
- Intakegesprek: Bij De Leerfabriek vindt je intakegesprek binnen 2 weken plaats.
- Start behandeling: Bij De Leerfabriek start je online behandeling binnen 2 weken na je intake.
AE
Vergoeding
Wij van Aeffectivity hebben met alle zorgverzekeraars contracten voor 2024. Je behandeling bij ons wordt dus altijd volledig vergoed door je zorgverzekeraar. Je hebt hiervoor wel een verwijzing van je huisarts of een andere verwijzer nodig. Bij een behandeling betaal je per kalenderjaar eerst je eigen risico.
Let op, Aeffectivity heeft vanaf 1 januari 2025 geen contract met Menzis.
Na aanmelding
Je hoort na je aanmelding via Welshop binnen 4 werkdagen werkdagen van Aeffectivity via de mail.
Als je wilt, kun je starten met een vrijblijvend kennismakingsgesprek. Dit is bedoeld om te kijken of je een klik voelt met je behandelaar. Als je verder wilt met Aeffectivity, maakt je behandelaar een afspraak met je voor een intake en adviesgesprek. Hiermee begint je behandeling. Je ontvangt een e-mail met de afspraakbevestiging.
Als je niet kiest voor een kennismakingsgesprek, start je direct met een intakegesprek. Mocht je na je intake besluiten niet in behandeling te gaan, worden er geen kosten bij je in rekening gebracht. Wil je wel verder dan volgt het adviesgesprek. Hiermee begint je behandeling. Je ontvangt een e-mail met de afspraakbevestiging. Alle gesprekken vinden plaats via videobellen.
Wanneer kan ik starten?
- Eerste contact: Aeffectivity neemt binnen 4 werkdagen contact met je op via e-mail om een afspraak in te plannen voor het intakegesprek.
- Intakegesprek: Bij Aeffectivity vindt je intakegesprek binnen 1 week plaats.
- Start behandeling: Bij Aeffectivity start je online behandeling binnen 1 week na je intake.
STRO
Vergoeding
De behandeling wordt volledig vergoed door je zorgverzekeraar. Je hebt hiervoor een verwijzing van je huisarts of een andere verwijzer nodig. Bij een behandeling betaal je per kalenderjaar wel altijd eerst je eventuele openstaande eigen risico.
Ben je verzekerd bij CZ, VGZ of Zilveren Kruis / FBTO*? Dan kan je helaas pas in 2025 bij ons starten.
Ben je in 2025 verzekerd bij een van de labels van Achmea (Zilveren Kruis, Interpolis, FBTO, Centraal Beheer, De Friesland, ZieZo en de Christelijke)? Jouw behandeling wordt dan nog steeds volledig vergoed, maar hier geldt een speciale regeling. Omdat Stroomlijn niet rechtstreeks bij de Achmea kan declareren, sturen ze jou de factuur van de behandelsessie.
Jij dient deze factuur in bij je zorgverzekeraar, waarna zij een deel van het bedrag aan jou uitkeren (dit percentage is afhankelijk van hoe je verzekerd bent). Jij stuurt Stroomlijn vervolgens de betaalspecificatie en het uitgekeerde bedrag maak je dan over naar het rekeningnummer van Stroomlijn. Je eigen risico betaal je uiteraard wel zelf.
Voor ADHD diagnostiek geldt in geval van niet-gecontracteerde zorg wel een eigen bijdrage.
Na aanmelding
Nadat je je hebt aangemeld bij Stroomlijn, ontvang je een bevestigingsmail en zal de intake met een van hun psychologen worden gepland. In de intake ga je met je psycholoog dieper in op jou als persoon, je klachten en je hulpvraag. Vervolgens maken jullie samen een concreet plan van aanpak. De intake en alle vervolggesprekken vinden plaats via een beveiligde beeldbelverbinding.
Mocht je na je intake besluiten niet in behandeling te gaan, worden er geen kosten bij je in rekening gebracht. Je kunt je dan via Welshop aanmelden bij een andere aanbieder of contact opnemen met Welshop. Wij helpen je dan een geschikte behandeling te vinden. Dit heeft geen consequenties voor je plek op de wachtlijst.
Wanneer kan ik starten?
- Eerste contact: Stroomlijn neemt binnen 2 werkdagen contact met je op om een afspraak te plannen voor het intakegesprek.
- Intakegesprek: Bij Stroomlijn vindt je intakegesprek binnen 10 werkdagen plaats.
- Start behandeling: Bij Stroomlijn start je online behandeling binnen 2 weken na je intake.